How teacher educators use response systems – an interview study
För alla som är intresserade av varför och hur lärarutbildare använder responssystem i sin undervisning och vilka möjligheter och begränsningar de upplever.
Diaz, P., Hrastinski, S., & Norström, P. (2023). How teacher educators use response systems – an interview study. Interactive Learning Environments, 1-13. https://doi.org/10.1080/10494820.2023.2187423
How using a response system in blended synchronous seminars encourages online and onsite student participation
Om hur användningen av ett responssystem uppmuntrar till studentdeltagande i hybridundervisning. Sprid gärna till alla som är intresserade av hur man kan uppmuntra ett aktivt deltagande i undervisningen!
Diaz, P., Hrastinski, S., & Norström, P. (2024). How using a response system in blended synchronous seminars encourages online and onsite student participation. Education and Information Technologies, 1-23. https://doi.org/10.1007/s10639-024-12665-4
Lyssna på en AI-genererad podd om artiklarna!
Jag använde mig av Google NotebookLM för att generera en 13-minuters podd på engelska – som faktiskt är ganska BRA! Lyssna själv nedan.
(Och innehållet då? Förutom att jag sen gammalt har förstått att ChatGPT använder ”engagement” och ”participation” lite synonymt (vilket jag alltså inte gör) så tycker jag att de två poddpersonligheterna diskuterade mina forskningsartiklar på en bra nivå, även för de som inte är insatta i ämnet.🤓)